KAŽDÝ CHCE BÝT VIDĚT

Jednoho krásného dne se rozhodnete vytvořit si vlastní webovou stránku,buď pouze pro zábavu,nebo na ni budete něco nabízet,či prodávat.Nebo si založíte vlastní weblog.A jednoho krásného večera,kdy zjistíte,že už všichni vaši přátelé stránku (po urgenci )navštívili, začnete se zajímat o to,proč se na váš web již nikdo jiný ani nepodíval.A řeknete si:tak když už tam ta stránka je,tak ať o ní má potuchu větší množství lidí,třeba potencionálních zákazníků.A začnete bádat.A odkud by o mém „výtvoru“ měli také vědět?Samozřejmě – z vyhledávačů!

seo optimalizace

Něco z Wikipedie:SEO (Search Engine Optimization, optimalizace pro vyhledávače) je metodika vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích. Cílem pak je získat ve výsledku hledání ve vyhledávačích, které odpovídá obsahu, pro danou webovou stránku vyšší pozici a tím četnější a zároveň cílené návštěvníky.

Protože většina používaných seo technik není původní a vychází ze zásad publikování přístupného a bezbariérového webu, jsou tyto techniky přínosné nejen pro počítačové stroje, ale i pro běžné a zejména handicapované uživatele.Existuje však kritika seo, která vytýká účelovost těmto opatřením nebo jejich zneužití, protože roboti nejsou umělou inteligencí a proto důležitost obsahu pro návštěvníka stránek hodnotí nepřímo.

Metody seo

Techniky SEO se snaží algoritmům vyhledávačů vyjít vstříc. Zároveň ale kalkulují i se zvyklostmi a návyky uživatelů, protože většina uživatelů při hledání věnuje pozornost jen několika prvním odkazům.

K tomuto cíli používají tvůrci stránek mnoho různých technik – některé považované za správné a etické, jiné považované za nevhodné, neetické, dále také sporné z hlediska účinnosti a klasifikovatelné spíše jako pověry.
Etické metody

Etické metody [seo] se zhruba dají shrnout tak, že se snaží o vylepšení stránek samých pro všechny čtenáře s tím, že se takovým vylepšením zvýší i kvalita stránek z pohledu prohledávajícího robota. Mezi takové metody patří například:

Kvalitní a unikátní obsah

Stránka by měla mít kvalitní a unikátní obsah, pravidelně (v ideálním případě denně) aktualizovaný. Používání (X)HTML značek (tagů) podle normových předpisů
Tvůrce stránky by měl používat na správných místech doporučený sémantický i syntaktický zápis značek pro daný jazyk HTML či XHTML – například h1 pro nadpis první úrovně, em pro zdůraznění, strong pro silné zdůraznění. Vyhledávače takovému textu přikládají větší význam. Jestliže ale webový tvůrce například definuje nadpis pomocí velikosti písma (font size), nezjistí vyhledávací robot důležitost nadpisu.
Používání titulku, nadpisů a popisů (title, h1, alt)
Tvůrce by měl uvádět v titulku objektů (oddíly stránky, obrázky, tabulky a další) konkrétní popis. Například obsahuje-li titulek stránky namísto obecných výrazů typu Úvodní stránka klíčová slova, získává stránka další významné plus.
Krátká a neměnná URL adresa
Uvedení krátké URL adresy podpoří zájem ostatních uživatelů o odkazování na stránku. Příliš dlouhá a lidem nesrozumitelná URL adresa naopak od odkazování spíše odrazuje. Přítomnost klíčového slova v URL adrese může u některých vyhledávacích strojů zvýšit umístění stránky ve výsledcích hledání těchto slov. Naopak se nedoporučuje používat v URL parametr id. Požadavek na neměnnost adres vyplývá z fungování vyhledávacích strojů i z požadavku na budování zpětných odkazů.

Budování zpětných odkazů

Pokud je na stránku odkazováno z jiných webů, zvyšuje se její hodnocení (v případě Google je to PageRank, u Seznamu je to S-Rank, a u Jyxo.cz je to jyxorank). Toho bylo možno dříve zneužívat pro tzv. google bomby, kdy se pomocí velkého množství odkazů s určitými klíčovými slovy dostala na první místo ve výsledcích hledání zcela nesouvisející stránka.Kvalitní obsah zvyšuje šanci, že bude na web odkazováno z jiných zdrojů.

seo optimalizace je z hlediska času dlouhodobá činnost, která je založená na analýze dat a statistik, vyhodnocení, provedení úprav a v neposlední řadě, pokud něco nefunguje tak jak má, tak i na experimentech a pokusech.

Vše se děje při působení mnoha okolních vlivů. Na pozice ve vyhledávačích nepůsobí jenom nově příchozí konkurence, ale také stávající konkurence, která zlepšuje své pozice. Na umístění působí i tvůrci a správci fulltextových vyhledávačů a katalogů a v neposlední řadě také sami uživatelé svým způsobem hledání.

Nevěřte nabídkám, kde Vám dlouhodobě slíbí vysoké umístění ve vyhledávačích pomocí seo optimalizace bez dalšího vynaloženého usílí a finančních prostředků. Kvalitní optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať.
Přístupnost z pohledu vyhledávačů
Někdy také nazývaná jako překážky v seo optimalizaci. Jedna se o techniky, které zabraňují indexaci stránek, vyhledávače pak samozřejmě takovéto stránky nezobrazují, protože o nich ani nevědí!

Klíčová slova

Bez Analýzy klíčových slov to samozřejmě nejde, nejdříve musí být jasno, na jaká klíčová slova (případně fráze) má být web optimalizován, zda se tyto slova vyhledávají a zda se vůbec vyplatí na konkrétní slova web pro vyhledávače optimalizovat.

Pro seo optimalizaci platí jednoduché základní pravidlo – v případě, že nemáte kvalitní a pokud možno unikátní obsah, nemáte co vyhledávačům nabídnou (hledají v textu, proto se jim také říká fulltextové) a seo optimalizace se stává velice náročnou až neproveditelnou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>